Prof. Dr. Rabia Bilici

Rabia Bilici, 1976 yılında Elazığ’da doÄŸdu. 1999 yılında Ä°stanbul Üniversitesi Ä°stanbul Tıp Fakültesi'ni bitirdi. Uzmanlık eÄŸitimini Bakırköy Ruh SaÄŸlığı ve Sinir Hastalıkları EÄŸitim ve AraÅŸtırma Hastanesi'nde tamamladı. Erzurum Palandöken Devlet Hastanesi'nde zorunlu hizmetini tamamladıktan sonra Elazığ Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hastanesi'nde AMATEM kliniği sorumlu hekimi olarak görev yaptı.

2012 yılında Erenköy Ruh ve Sinir Hastalıkları EÄŸitim ve AraÅŸtırma Hastanesi AMATEM kliniÄŸinin kurulmasında görev aldı. Aynı zamanda, Erenköy "BAHAR" (Bağımlılık Tanılı Hastalar Ä°çin Rehabilitasyon) Merkezi ve Bağımlılık Tanılı Kadınlar Ä°çin Anne Bebek Ünitesi'nin açılmasında  öncülük etti. 2015 yılında SaÄŸlık Bilimleri Üniversitesi Bağımlılıkla Mücadele Uygulama ve AraÅŸtırma Merkezi MüdürlüÄŸü görevine atandıktan sonra ayni üniversitede Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele Doktora Programı'nı baÅŸlattı.

2015 yılında doçent, 2021 yılında profesör unvanını aldı. 2017-2020 yılları arasında hastane yöneticiliÄŸi görevini üstlendi.

Rabia Bilici, Fulbright Programı kapsamındaki Hubert H. Humphrey Bursuna hak kazanarak 2020-2021 yılları arasında Virginia Commonwealth Üniversitesi'nde bulundu. Bu süreçte birçok önemli uluslararasi organizasyonda yer aldı.

Dünya SaÄŸlık Örgütü ve TUBITAK projelerinde çeÅŸitli görevler aldı. Türkiye Psikiyatri DerneÄŸi, Cinsel EÄŸitim Tedavi ve AraÅŸtırma DerneÄŸi ve YeÅŸilay Bilim Kurulu üyelikleri devam etmektedir.

BirleÅŸmiÅŸ Milletler UyuÅŸturucu ve Suç Ofisi (UNODC) adına Madde Talebini Azaltmada Küresel EÄŸitmenlik görevinin yanı sıra Uluslararası Bağımlılık Tıbbı DerneÄŸi'nin (ISAM) DoÄŸu Avrupa Bölgesi TemsilciliÄŸini yürütmektedir.

Halen Ä°stanbul Ticaret Üniversitesi Psikoloji Bölümü'nde akademik çalışmalarına devam etmekte olup kendi özel ofisinde hastalarını görmektedir.

Prof. Dr. Rabia Bilici